[PRZED PLANOWANĄ WIZYTĄ PROSIMY O KONTAKT TELEFONICZNY
693 191 808; 81 757 12 61]
OFERTA NA 2023/24
ROK
I. ZWIEDZANIE
1. OBIEKTY OBRONNE
a) GRÓD WIELOCZŁONOWY (gród właściwy i podgrodzie, udostępniony fragment wałów do przejścia)
b) GRÓD NA WYSPIE (pierścieniowy)
c) GRÓD STOŻKOWY
2. OBIEKTY KULTOWE
a) W GRODZIE WŁAŚCIWYM (siedziba bóstwa opiekuńczego)
b) GŁÓWNY PLAC PRZED GRODEM (kręgi kamienne, kącina)
c) W GRODZIE PIERŚCIENIOWYM – na wyspie
d) NA PÓŁWYSPIE WIEDŹMY
e) ZARYS FUNDAMENTÓW 1:1 KAPLICY ROMAŃSKIEJ WZOROWANY NA UFUNDOANEJ PRZEZ HENRYKA
SANDOMIERSKIEGO W ZAWICHOŚCIE
3. POZOSTAŁE OBIEKTY
a) CMENTARZYSKO KURHANOWE
b) PODGRODZIE MIESZKALNE
c) MAJDAN PRZED GRODEM - największa Marzanna eksponowana na Jare Święto, zadaszone stanowiska rzemieślnicze
II. ZAJĘCIA INTERAKTYWNE (do wyboru, w zamówieniu prosimy zgłosić wybrane zajęcia)
1. POKAZY PODSTAWOWE
a) STANOWISKO BOJOWE
- pokaz uzbrojenia i wykonywania pancerzy
- przymierzalnia
b) WYBIJANIE MONET
c) TAŃCE DAWNE I KONKURS TANECZNY Z NAGRODAMI "SŁOWIAŃSKA DYSKOTEKA"
d) NAUKA PISANIA GĘSIM PIÓREM
LAKOWANIE KORESPONDENCJI I PIECZĘTOWANIE
SZYFROWANIE I UTAJNIANIE POCZTY
e) DRZEWORYT I PLECIONKARSTWO
f) WYKONYWANIE PACIORKÓW I OZDÓB
(z modeliny, miedzi) (+ 15 ZŁ)
g) TKACTWO
- wykonywanie krajek na bardzie
h) SEKCJA PIERWOTNA - PREZENTACJA EPOKI KAMIENNEJ
- narzędzia i broń krzemienna, kamienna i kościana
- prezentacja stroju
- rysowanie na kamieniu krzemiennym rylcem
i) LEPIENIE Z GLINY
- metoda wałeczkowo – wstęgowa
j) PLAC ZABAW
- zabawy zręcznościowe: łowienie ryb, chodzenie na szczudłach, walka na kiścienie i tarcze
- zabawy siłowe: przeciąganie liny, krążka, zaprzęgu
k) JARMARK WCZESNOŚREDNIOWIECZNY
- kram z pamiątkami
l) STRZELANIE Z ŁUKU I PROC
ł) POKAZ MODY WCZESNOŚREDNIOWIECZNEJ I PIERWOTNEJ
2. POKAZY I WARSZTATY DODATKOWE ( + 300 zł /grupa)
a) LEPIENIE Z GLINY NA KOLE
b) KUGLARSTWO I POKAZ TAŃCA Z OGNIEM
c) KUCHNIA SŁOWIAŃSKA - degustacja potraw
(kotły żelazne, blachy, ceramika, wędzarka, piec)
d) POKAZ I WYKONYWANIE PAPIERU CZERPANEGO
III. WIDOWISKA PLENEROWE (na zamówienie)
Widowiska plenerowe realizujemy we współpracy z bractwami rycerskimi i grupą wojów konnych.
Część I - Zaślubiny
- wiec
- walki rytualne
- sojusz plemion
- zaślubiny
- wróżby
- tańce
- potyczka
- przygotowanie do ciałopalenia
Część II - Bitwa
- bitwa o gród
- palenie wioski
- odsiecz wojów konnych
- pokaz dzielności wojów konnych
Część III - Tryzna
- wesołe tańce
- zabawy zręcznościowe
- słowiański poczęstunek
Część IV - Ceremonia pogrzebowa
- orszak pogrzebowy z pochodniami
- ciałopalenie
- taniec z ogniem ku czci bogów
Widowiska plenerowe poprzedzone są zwiedzaniem z przewodnikiem oraz zajęciami na stanowiskach interaktywnych. Zwiedzanie i warsztaty zaczynamy o g. 9. Ok. godziny 13 zaczynamy widowisko plenerowe, które trwa 1,5h. Zakończenie o godz. 15.
Widowiska możemy realizować również w godzinach popołudniowych (od 14 do 20).
CENY:
1. Zwiedzanie + wybrane zajęcia interaktywne = 25 zł/osoba
2. Pokazy i warsztaty dodatkowe = 300 zł/grupa/ 1 warsztat
3. Spotkania z historią i widowisko plenerowe = 35 zł/osoba
4. Poczęstunek słowiański lub pieczenie kiełbasek = 12 zł/osoba (w tym napój i dodatki)
obiad = 28 zł
5. Widowisko plenerowe = zależne od ilości uczestników
na zamówienie lub powyżej 200 osób
Zespół Grodu może uświetniać ważne wydarzenia (Dni Miejscowości, obchody rocznicowe, nadanie imienia, warty honorowe itp.) realizowane na terenie zamawiającego. Wówczas proponujemy: prezentację wioski słowiańskiej, pierwotnej, widowisko plenerowe dostosowane do charakteru imprezy połączone ze spektaklem muzyczno-ogniowo-tanecznym.
Wszystko to w urokliwym i niepowtarzalnym klimacie, który razem z Państwem stworzymy.
Zapraszamy !!!
OFERTA SZCZEGÓŁOWA (do punktu ZWIEDZANIE)
1. OBIEKTY OBRONNE
a) GRÓD WIELOCZŁONOWY (gród właściwy i podgrodzie)
- pomost
- przykopa
- wał
- ostrokół
- brama tunelowa
- brama zatokowa
- brama wieżowa
- palisada
- „płot polski”
- w grodzie właściwym obiekt kultowy
- budynek muzeum
- studnia zrębowa
- wał do zwiedzania
b) GRÓD NA WYSPIE (pierścieniowy)
- pomosty rozbierane
- wał
- „płot polski” (docelowo palisada)
- wewnątrz obiekt kultowy
- 2 furty do grodu
c) GRÓD STOŻKOWY (w trakcie uzupełniania podgrodzia z przystanią)
- zarys kaplicy romańskiej na planie krzyża ( nawa kwadratowa z 4 apsydami)
2. OBIEKTY KULTOWE
a) W GRODZIE WŁAŚCIWYM
- wzorowany na arkońskim posąg Świętowita
- rów okalający posąg , w nim ogniska ofiarne
- gaj młodych dębów
b) GŁÓWNY PLAC PRZED GRODEM
- magiczna wiekowa wierzba uderzona przez piorun/Peruna, rozłupana na 4 i wewnątrz wypalona
- świder ogniowy do rytualnego krzesania ognia
- elementy pionowe z zawieszonymi czaszkami zwierząt
- kurhan i miejsce palenia stosów ofiarnych
- kącina
- majdan do wiecowania
- trebusz i katapulta
c) W GRODZIE PIERŚCIENIOWYM – na wyspie
- docelowo: „wewnątrz zaś stoją bogowie zrobieni ludzką ręką w strasznych hełmach i pancerzach, każdy z wyrytym u spodu imieniem”.
d) NA PÓŁWYSPIE WIEDŹMY
- szałas zielarki
- krąg kamienny
- „tajemnicza wyspa”
- scena dla zespołu muzyki dawnej oraz tańca z ogniem
- naturalny amfiteatr w zakolu rzeki
3. POZOSTAŁE OBIEKTY
a) CMENTARZYSKO KURHANOWE
- usytuowane za grodem pierścieniowym i „rzeką”
- 5 kurhanów
- miejsce na rekonstrukcję obrzędu pogrzebowego
b) PODGRODZIE MIESZKALNE
- 2 półziemianki 4 x 3 m
- 1 półziemianka 5 x 4,5 m (pogorzelisko po pożarze)
- studnia zrębowa, powierzchniowa
- majdan na rozbicie namiotów i wiecowanie
- chata muzeum pokryta strzechą a w niej :
* drzeworyty
* obrazy
* meble
d) GŁÓWNY PLAC PRZED GRODEM
- wioska rzemieślnicza i wiata dla prowadzenia części interaktywnej.
- tor łuczniczy i do rzutu włócznią
- stanowisko do przeciągania kilkutonowego pnia drzewa linami
- wczesnośredniowieczny plac zabaw
- kuchnia słowiańska i miejsca na ogniska
- w przygotowaniu: wioska 'rybołóstwo przez tysiąclecia' - prezentacja metod łowienia ryb przez człowieka od czasów pierwotnych do wczesnego średniowiecza